سفر با واقعیت مجازی در دوران کرونا

البته بازی OhShape تنها در رابطه با ژست گرفتن نیست بلکه باید جاخالی هم دهید و در کمتر از چند ثانیه، بدنتان را به شکلی در آورید که بتوانید از دیوار پیش رو عبور کنید. واقعا چه کسی فکر میکرد که ژست گرفتن، تا این اندازه اعتیادآور و در عین حال خسته کننده باشد؟ این بازی که در گذشته با نام باکس وی آر (BoxVR) شناخته میشد، در مقایسه با عناوین فوق الذکر، پافشاری بیشتری بر تمرینات ورزشی دارد و البته این مسئله بدیهی است زیرا با رشته بوکس رو به رو هستیم و قاعدتا میدانید که این ورزش با کسی شوخی ندارد! از آنجایی که آموزش های VR بسیار جذاب و خلاقانه هستند، به دانش پذیران کمک می کند تا اطلاعات بیشتری را سریع تر و راحت تر به دست آورند و همچنین آن ها را برای مدت زمانی طولانی حفظ کنند. درست نیست که در طول تنها یک جلسه، کلیه مسائل مربوط به انطباق یا وظایف شغلی را پوشش داده شود، مگر اینکه قصد داشته باشید که جلسات آموزش آنلاین شما منجر به اضافه بار شناختی شود و نتیجه مثبتی نداشته باشد. محتوای 10 جلسه درمان مجازی به ترتیب عبارت از ارائه اطلاعاتی راجع به درمان واقعیتمجازی ومراحل آن وآشنایی با سیمولاتور پرواز، قرار گرفتن در محیط مجازی پرواز و تجربه روشن شدن موتور هواپیما و حرکت روی باندفرودگاه، تجربه برخاست هواپیما و حرکت در آسمان، تجربه برخاست و حرکت در آسمان و فرود هواپیما در فرودگاه، تجربه فرود و حرکت سریع هواپیما موقع نشستن داخل فرودگاه، تجربه یک پرواز کامل و یک گردش بر فراز شهر، پرواز در شرایط آبوهوای ابری، تجربه پروازازطریق قرار گرفتن روی صندلیها در قسمتهای مختلف هواپیما، تجربه یک پرواز سفارشی مطابق خواست ومیل فرد، کار بر روی مراحل پروازی که فرد نسبت به آن مرحله یا مراحل هراس بالایی داشت؛ بود.

بخون
واقعیت مجازی (Virtual Reality) چیست ؟

این بازی از همان ابتدا برای این طراحی شد که بدن شما را به حرکت در بیاورد و معمولا قبل از اینکه تسلیم شوید، ورزش روزانه خود را به طور کامل انجام دادهاید! بر خلاف دیگر عناوین این مطلب که اکثرا بر روی تمرینهای بالاتنه پافشاری دارند، تمرینات این بازی برای تمامی عضلات و بخشهای بدن است و البته این تمام ماجرا نیست، اگر به دنبال مدیتیشن یا یوگا هم هستید، این اثر شامل آنها نیز میشود. دههها است که دانشمندان، تئوریسینها و مهندسین در تلاشند تا با کمک کامپیوترها و ساخت دنیاهای این چنینی که تاکنون دهها نمونه از آن را دیدهایم، مرز بین رویاها و واقعیت را از میان بردارند ولی هنوز هم برای رسیدن به این آرزو راه درازی در پیش است. بازی Eleven Table Tennis توانسته امتیاز ۱۰ از ۱۰ را در پتلفرم استیم از سوی مخاطبان بدست بیاورد که نشان دهنده کیفیت بالای آن است. بازی Supernatural به همگان نشان میدهد که ورزش کردن مدرن باید چگونه باشد و میتواند به یکی از روتینهای روزانه شما تبدیل شود.

بررسیهای VR Fund در حوزه بهداشت و سلامت هم نشان از ادامه تمایل شرکتها به به کارگیری واقعیت مجازی در ساختار اهداف و برنامههایشان دارد. بازی Beat Saber در کنار چالشهای فیزیکی، اثر سرگرم کنندهای هم به حساب میآید و احتمالا از انجام مراحل آن در کنار موسیقیهای انرژی بخش، لذت زیادی خواهید برد. بعضیها به اشتباه فکر میکنند که انجام تنیس روی میز / پینگ پنگ آسان است و چندان باعث عرق ریختن بازیکنان نمیشود اما اگر این ورزش را کمی تجربه کرده باشید، میدانید که انجام دادن آن به انرژی بالایی نیاز دارد. چه چیزی بازار واقعیت افزوده را داغ کرده است؟ استفاده از واقعیت مجازی در آموزش پرواز این امکان را فراهم می کند که به طور مثال شما می توانید به طور موثر از شبیه ساز پرواز استفاده کنید و مهارت عملی خود را ارزیابی کنید. بنابراین یکی از زمینههای استفاده از واقعیت مجازی، در حوزه آموزش نیروی کار تازه وارد و کارآموزان است. انجام بازیهای پرتحرک، آن هم وقتی که هدست واقعیت مجازی بر روی صورت شما است؛ شاید چندان با سلیقه همگان سازگار نباشد و حتی باعث سرگیجه یا سردرد شود اما اگر با چنین مشکلاتی رو به رو نیستید، آثاری همچون بازی FitXR میتوانند عرق شما را در بیاورند و به شکل غیرمنتظرهای، لذت بخش باشند.

بخون
واقعیت مجازی و واقعیت افزوده چیست؟

این امکان را فراهم میکند.

برداشت این بازی از ژانر شوتر اول شخص کاملا نوآورانه است و در یادها باقی میماند، ضمن اینکه شما را وادار به جنب و جوش هم میکند. شما همچنین می توانید با Manta Rayها شنا کنید و یا زمین های فضایی را بیابید. بازی سوپرنچرال اگر چه رایگان است اما برای تجربه آن به صورت کامل، باید اشتراک ماهیانهاش را تهیه کنید که البته ارزشش را دارد. سال هاست که محققان به دنبال راهی برای ادغام کردن فضای مجازی و فضای واقعی هستند و با فناوری واقعیت مجازی میتوان این امکان را فراهم میکند. این بازی از نظر گرافیکی و مکانیکهای گیم پلی به شکلی ساخته شده که گاهی فراموش میکنید در حال بازی کردن هستید و در دنیای اثر غرق میشوید. این بازی دارای جزئیات و مکانیکهای رئالیستیکی است و بر روی اکثر پلتفرمها از جمله رایانههای شخصی و پلی استیشن ۴ در دسترس قرار دارد. در ضمن اگر بر روی رایانههای شخصی بازی میکنید، خودتان را به مراحل پیش فرض بازی محدود نکنید و حتما به سراغ مراحل ساخته شده توسط طرفداران (Custom Maps) بروید که نوآوریهای زیادی در میان آنها دیده میشود؛ حتی میتوانید با دو شمشیر بازی کنید. علاوه بر اینها، بازی پیشرفتهای شما را تحت نظر میگیرد و اطلاعات خوبی در اختیارتان قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *