کاربردهای واقعیت مجازی در حوزه پزشکی

تصاویر، یادگیری را آسانتر میکنند. مدلهای مختلفی همچون Google Pixel ،Moto Z ،Huawei Mate9 Pro ،Asus Zenfone AR و Samsung Galaxy S8 از واقعیت مجازی پشتیبانی میکنند. برای رسیدن به هدف واقعیت افزوده از نوع خاصی HMD كه به كاربر اجازه دیدن محیط را میدهد استفاده میشود . با توجه به شیوع اختلالات روان شناختی و تأثیر این اختلالات بر فرایند درمان و بهبود بیماران مبتلا به سرطان استفاده از این فناوری توصیه میشود. فارس:تاثیر واقعیت مجازی بر اختلالات شناختی را توضیح فرمایید؟ اگر قصد خرید Samsung Gear VR را دارید ولی گوشی موبایل شما آیفون است، نمیتوانید از هدست خود استفاده کنید. موبایل: شما میتوانید با استفاده از موبایل خود از تجربه ناب واقعیت مجازی بهره ببرید. در واقع، مطالعات مختلف از تاثیرگذاری VR بر حوزه یادگیری حکایت دارد. اگر شما هم چنین افکاری در سر دارید این مقاله را دنبال کنید تا ببینیم واقعیت مجازی چیست و چه کاربردهایی در زندگی امروز ما دارد؟ همینطور اگر میخواهید Oculus Rift بگیرید ولی لپتاپ شما توانایی پشتیانی و اجرای بازیهای واقعیت مجازی را ندارد، باز هم نمیتوانید از هدست خود استفاده کنید. شما میتوانید با استفاده از اپلیکیشن Daydream که فقط با یک سری از گوشیهای هوشمند سازگاری دارد، بسیاری از بازیهای واقعیت مجازی را اجرا کنید.

آموزش کارکنان نیروی دریایی کشور میباشد.

این دستگاه با بسیاری از گوشیهای همراه اندرویدی و گوگل پیکسل سازگاری دارد. بی­شک واژه­ هایی نظیر تجارت مجازی، اقتصاد مجازی، بانکداری مجازی، آموزش، دولت، پول، خدمات و بسیاری از واژه­ های دیگر با پسوند مجازی را بسیار شنیده­ اید.این فناوری­ ها موجب کمرنگ شدن حضور فیزیکی و جدایی از دنیای یک بعدی و سنتی انسان و تبدیل آن به دنیای سه بعدی است. Homido سعی کرده است این شکاف را به نوعی از بین ببرد. Surface rendering یا در آوردن سطح، در واقـع حـجـم هـا را بـه اجـزاء اولـیـه ( مـخـتـصات هندسی ) تبدیل می كند كه در واقع بر پایه نوعی قـالـب كـانــتـوریـنــگ (iso contouring) اســت. در عصر ارتباطات کامپیوتر واسط،واقعیت مجازی بعنوان یک نوآوری تکنولوژیکی تأثیراتی بر شناخت فرد می گذارد . عینکهای واقعیت مجازی با قابلیتهای فراوانش در آیندهای بسیار نزدیک به یکی از پرطرفدارترین ابزارها در حوزههای مختلف تبدیل میشود. هدف از این تحقیق ارزیابی موانع استفاده از واقعیت مجازی برای آموزش کارکنان نیروی دریایی کشور میباشد. امروزه با پیشرفتهای گسترده در فناوری، استفاده از فناوریهای نوین در آموزش میتواند باعث ایجاد اثربخشی هرچه بیشتر در این امر مهم گردد. Google Daydream یکی از هدستهای هیجانانگیز واقعیت مجازی است.

بخون
VR - سیستم های واقعیت مجازی VR (virtual Reality) - دانش و فناوری مازستا

در نظر داشته باشید که چه پلت فرمی را استفاده میکنید.

بازیهای هیجانانگیز زیادی مثل Minecraft و Eve Gunjack برای این هدست مناسبند. برای یکی از امتحاناتم، سوالات را ۵۰۰ هزار تومان خریدم و هر سوال را به هر دانشجو ۱۰۰هزار تومان فروختم با این تفاوت که سوالات را رایگان در اختیار دانشجویان اخراجی قرار دادم. با بهرهمندی از محاسبات تاثیرگذار این دو فناوری پیشرفته میتوان در بحرانهایی نظیر کرونا که جهان را در بر گرفته است؛ مقاومت کرد. هنگام خرید هدست واقعیت مجازی باید در نظر داشته باشید که چه پلت فرمی را استفاده میکنید. دادهها با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (روش تحلیل کواریانس چند متغیره) تجزیه و تحلیل شد. مراحل ابتدایی ساختاری آسان دارند و معمولا با حل کردن ۲ یا ۳ پازل در عرض چند دقیقه به پایان میرسند. مانی عنوان میکند: بلاتکلیفی موجود باعث افزایش استرس دانشجویان میشود و همین امر موجب میشود هرکس برای پاس کردن درسش به هر روشی متوسل شود.

مطالعه ای را در خصوص اثر بخشی آن انجام داده اند.

هر آنچه که باید درباره خودروهای خودران و آینده این… لپتاپ یا کامپیوتر شما حتماً باید کارت گرافیک بالایی داشته باشد. این تجربهای هیپنوتیزکننده است که هرکسی باید به دستش آورد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت، از نوع تحقیقات توصیفی ـ پیمایشی است. همچنین، با توجه به چالش­برانگیز بودن موقعیت­های اقتصادی در بیرون از دانشگاه و لزوم بهره­مندی دانشگاهیان از مهارت­های ارتباطی و ارائه شفاهی، بازی جدّی مبتنی بر واقعیت مجازی می­تواند به نسبت بیشتری، شاخص­های ارائه شفاهی را در افراد پرورش دهد. بر این اساس محققان واقعیت مجازی مطالعه ای را در خصوص اثر بخشی آن انجام داده اند. این هدست قابلیت کار با اندروید و iOS را دارد. تعاملی که این رسانه بین حرکت بدن و تصویر بهوجود میآورد باعث میشود تا قابلیت بسیار بالایی را در حوزههای آموزشی ایجاد کند. حتی ممکن است خود را در بالای کوهی بلند بیابید! حتی در صنعت توریسم و جهانگردی هم این تکنولوژی نفوذ کرده است.

بخون
دانلود مقالات ISI واقعیت مجازی: 1199 مقاله Isi انگلیسی + ترجمه فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *