کامپیوتر واقعیت مجازی خودتان را بسازید

انکار واقعیتها درباره پشت پرده فضای مجازی در جهان در حالی است که اتاق فکر و اندیشکدههای غربی در نسخهنویسیهای خود علیه ایران بارها میزان ضریب نفوذ فضای سایبری و شبکههای اجتماعی را مورد تأکید قرار داده و حتی در مواقعی به استفاده از فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی اعتراف کردهاند. مطالعات نشان داده شیوع نزدیکبینی با رواج گسترده تبلتها و گوشیهای هوشمند افزایش یافته است. اگر میخواهید به سلامت عقلی دنیا کمک کنید، نیازی نیست گوشیهای هوشمند یا سرویسهای ابری کامپیوتریتان را کنار بگذارید یا از وبسایتها دیدن نکنید. برای فهم بهتر واقعیت افزوده بازی پوکمون گو را تصور کنید که در آن میلیونها کاربر از سراسر دنیا دوربین گوشیهای خود را فعال کردهاند و با عجله و اشتیاق به دنبال هیولاهای کوچک مجازی در محیط اطراف خود میگردند. در فناوری واقعیت ترکیبی ، اشیای مجازی نه تنها به محیط افزوده میشوند بلکه کاربر میتواند با آنها ارتباط برقرار کند. کاربر خود را بخشی از این دنیای سه بعدی میبیند. اختراع بعدی Morton دستگاهی با نام Telesphere Mask بود که نخستین نمونه از هدست های امروزی VR است، این دستگاه هدستی برای نمایش یک فیلم ۳D با صدای استریو بود.

در فضای مجازی تمامی رفتارها و عملکرد های انسان در برخورد با محیط قابل شبیه­ سازی است، از همین رو این فناوری را که نهایت توسعه و پیشرفت فناوری اطلاعات در محیط و فضای سه ­بعدی مبتنی بر دانش است را واقعیت مجازی (Virtual Reality) می­ نامند. این ورزشگاه در مجموعه تمرینی گسترده و مدرن رئال مادرید واقع شده است. در واقع لیونل مسی در حالی که از شدت سرما و خیسی می لرزید خواست تا پیراهنش را با پیراهنی خشک عوض کند و تمام بینندگان از سراسر کره زمین با تشکر از 30 دوربین حاضر در استادیوم دی استفانو که قادر بودند بر روی لحظات خاص و جزییاتی خاص از بازی تمرکز کنند، مشاهده کردند که مسی تا چه حد خیس و آبکشیده شده است. تماشاگران تلویزیونی توانستند با تشکر از سه دوربینی که در هر انتهای زمین مشغول ضبط واقع بودند حرکت بیلیاردی توپ کروس را به روشنی ببینند. با 10 دوربین بیشتر از هر بازی دیگری در لالیگا و برابر با تعداد دوربینی که آخیرن فینال چمپیونزلیگ را ضبط می کردند، امکان نداشت که لرزید مسی از چشم دوربین ها پنهان بماند. در حقیقت دوربینی در ورزشگاه بود که تمام مدت حرکات شماره 10 بارسلونا را تعقیب می کرد و همچنین دوربین دیگری نیز حرکات کریم بنزما را زیر نظر داشت.

بخون
واقعیت مجازی در آموزش - مجله تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی ایده

کریم بنزما گلی برای رئال مادرید زد که تا مدت ها در یادها خواهد ماند؛ مهاجم فرانسوی پاس در عرض لوکاس واسکز را با پشت پا به تور دروازه بارسا دوخت و برتری 1-0 به رئال مادرید داد. پس از این گل تمام بازیکنان رئال در کنار پرچم کرنر به همراه کریم بنزما شادی کردند، صحنه ای که در تلویزیون به نظر شبیه به یکی از بازی های ویدیویی می آمد. همچنین دوربین ها از زوایایی به فیلمبرداری پرداخته بودند که پیش از این دیده نشده بود. » به تاثیر فضای مجازی در انتخابات و تجارب سایر کشورها – از جمله آمریکا – پرداخته و خواستار هوشیاری مسئولان در این زمینه شده بود. این فنکم ها روی داربست هایی مخصوص و در ارتفاعی مشخص قرار گرفته و در غیاب تماشاگران در ورزشگاه ها اجازه می دهند تا بازیکنان در برابر آنها به شادی پس از گل پرداخته و با هواداران خود ارتباط برقرار کنند. کار تا جایی پیش رفته که حتی اگر نیمی از بازی را در حالت عادی تجربه کرده باشید هم سیوهایتان به حالت واقعیت مجازی منتقل شده و کار را ادامه میدهید.

۳- عنصر تعاملی: یکی از جذابیتهای اصلی در تجربه واقعیت مجازی این است که میتوان با محتوا به گونهای تعامل کرد که انگار واقعی است. استفاده از این تکنولوژی در تمام سطوح آموزش و پرورش نیازمند بودجه کلانی است. یک دوربین کوچک نیز درون دروازه آویزان بود و همچنین یک polecam و یک Fan Cam نیز در این فصل به لالیگا آورده شده است. بعد از انتشار یادداشتی با عنوان «انتخابات 1400 و شبکههای مجازی» در شماره پنجشنبه هفته گذشته روزنامه کیهان بود که برخی رسانههای مدعی اصلاحطلب با تیترهایی مانند «پیشنهاد جنجالی کیهان: بهتر است «گوگل» بسته شود! انکار این واقعیت از سوی مدعیان اصلاحات در حالی است که اتاق فکر و اندیشکدههای غربی در نسخهنویسیهای خود علیه ایران (در حوزه جنگ نرم) بارها میزان ضریب نفوذ فضای سایبری و شبکههای اجتماعی را مورد تأکید قرار داده و حتی در مواقعی به استفاده از فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی اعتراف کردهاند.

بخون
بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *