واقعیت مجازی چیست؟

به عنوان مثال هنگام استفاده از یک عینک سهبعدی به نظر میرسد برگ در حال سقوط از یک درخت درست در مقابل بیننده شناور است یا پرت شدن یک ماشین از بالای صخره ممکن است باعث احساس هیجان در بیننده شود و یا اینکه احساس سقوط را در برخی از بینندگان تداعی کند. تعاملی که این رسانه بین حرکت بدن و تصویر بهوجود میآورد باعث میشود تا قابلیت بسیار بالایی را در حوزههای آموزشی ایجاد کند. امروزه با پیشرفتهای گسترده در فناوری، استفاده از فناوریهای نوین در آموزش میتواند باعث ایجاد اثربخشی هرچه بیشتر در این امر مهم گردد. به این صورت که ویدئوها و یا تصاویری 360 درجه و با کیفیت بالا از مکان های توریستی و مهم تهیه می شود و افراد هزاران کیلومتر آنطرف تر می توانند با استفاده از هدست های واقعیت مجازی آن ویدئوها را آنگونه ببینند که گویی در همان جا قرار دارند و به هر طرف که بخواهند می توانند حرکت کنند. نوع دیگری از واقعیت مجازی وجود دارد که توسط تصاویر پانورامای ۳۶۰ درجه ایجاد میشود و در واقع واقعیتی از آنچه هستیم را برای دیگران به نمایش میگذارد. چگونه هدست واقعیت مجازی انتخاب کنیم؟

برای اجرای این طرح، به یک هدست واقعیت مجازی با هزینه تقریبی 5 میلیون تومان (800 دلار) و یک رایانه نسبتا قوی به قیمت تقریبی 4 میلیون تومان نیاز است. شما به دستههای کنترل برای بازیهای واقعیت مجازی نیاز دارید. Gear VR سامسونگ و Daydream گوگل دستههای بازی برای برنامهها و بازیهای واقعیت مجازی را دارند. کدام هدست واقعیت مجازی را انتخاب کنیم؟ این هدست در سال ۲۰۱۵ معرفی و روانه بازار شد، اما هنوز هم جزو بهترین هدستهای واقعیت مجازی است. اولی به معنای “تقریبا” یا “مفهومی” است که منجر به تجربه ای می شود که با استفاده از فناوری نزدیک به واقعیت است. بدین گونه یادگیری تجربه ای می شود. هنگام خرید هدست واقعیت مجازی باید این موضوع را در نظر بگیرید که آیا میخواهید از این هدست به صورت جدی برای بازیهای کامپیوتری استفاده کنید و یا صرفاً میخواهید استفاده از فناوری واقعیت مجازی را تجربه کنید. اگر قصد خرید هدست واقعیت مجازی را دارید، میتوانید با خرید از سایتهای خارجی خرید خود را انجام دهید.

بخون
مفاهیم: واقعیت مجازی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

را در گوشیهای موبایل فراهم کند.

برای خرید هدست واقعیت مجازی اورجینال میتوانید لینک کالای خود را در سامانه ثبت سفارش لکلک وارد کنید تا کارشناسان ما خرید شما را انجام دهند و کالای شما را خیلی زود به دستتان برسانیم. شما میتوانید با استفاده از اپلیکیشن Daydream که فقط با یک سری از گوشیهای هوشمند سازگاری دارد، بسیاری از بازیهای واقعیت مجازی را اجرا کنید. این دستگاه با بسیاری از گوشیهای همراه اندرویدی و گوگل پیکسل سازگاری دارد. Gear VR با ترکیب فناوری ردیابی حرکات سر شرکت Oculus با گوشیهای هوشمند اندرویدی مانند Galaxy Note ۴ در تلاش است تا امکان استفاده از واقعیت مجازی را در گوشیهای موبایل فراهم کند. همچنین فروشندگان املاک میتوانند بدون اینکه نیاز باشد به طور فیزیکی در محل خانه مورد معامله قرار بگیرند، آن خانه را به وسیله واقعیت مجازی به مشتری نشان دهند و حس حضور در آن مکان را برای فرد ایجاد کنند. صندلیها کاملا مشابه شرایط واقعی بودند و یک پنجره هواپیما نیز به آنها وصل گردیده بود و فرد از طریق نشستن روی آن وارد محیط درمانی میشد. Oculus Rift ، Samsung Gear VR ، Google Cardboard نامهایی هستند که احتمالاً تاکنون درباره آنها شنیدهاید.

برای بازیهای حرفهای که نیاز به فناوری بالای واقعیت مجازی دارند، میتوانید روی هدستهای Oculus Rift و HTC Vive حساب کنید که هر دو برای بازی روی کامپیوتر مناسبند. هدستهای سونی را میتوانید به PS4 و PlayStation Camera وصل کنید و سپس میتوانید بازیهای مختلفی مخصوص واقعیت مجازی را بازی کنید. با استفاده از این هدست میتوانید بازیهای واقعیت مجازی را از iTunes و یا گوگل پلی استور دانلود کنید. در حال حاضر در بازار شاخص ترین هدست های واقعیت مجازی عبارتند از: HTC Vive و Oculus Rift. هنگام خرید هدست واقعیت مجازی باید در نظر داشته باشید که چه پلت فرمی را استفاده میکنید. چه پلت فرمی را برای واقعیت مجازی استفاده کنیم؟ در مورد بازیهای «جهان مجازی» مثل سِکِند لایف (Second Life) یا ماینکرفت (Minecraft) چه میتوانیم بگوییم؟ در این مطلب قصد داریم در مورد هدستهای برتر واقعیت مجازی بگوییم و شما را با این فناوری هیجانانگیر آشنا کنیم. با استفاده از یک اپلیکیشن دیگر به نام Wander میتوانید از طریق واقعیت مجازی از اهرام مصر بازدید و سپس به باغهای تاج محل سفر کنید. شما میتوانید این هدست را با قیمت خیلی مناسبی تهیه کنید. برای Oculus Rift نیز میتوانید دستههای Oculus Touch را تهیه کنید. همینطور اگر میخواهید Oculus Rift بگیرید ولی لپتاپ شما توانایی پشتیانی و اجرای بازیهای واقعیت مجازی را ندارد، باز هم نمیتوانید از هدست خود استفاده کنید.

بخون
هشدار درباره عوارض «واقعیت مجازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *