واقعیت مجازی و آینده آموزش – یادداشتهای یک آیندهپژوه

البته برخی کاربران گزارش دادهاند که با آزمایش دو یا چند باره این سرویس در یک نقطه مشخص، با نتایج متفاوت و عکسهای با کیفیت متفاوتی روبرو شدهاند که نشان از بینقص نبودن “گوگل فلوم” دارد. البته گوگل در هنگام انتخاب محل مورد نظر برای حفاری و تونل زدن به آن سوی کره زمین در بالای صفحه نمایش، به خشکی یا دریا رسیدن را نشان میدهد. واقعیت مجازی یک فناوری در حال رشد است که به کسب و کارهای متنوع کمک میکند تا جهش زیادی داشته باشند و بتوانند حضور فیزیکی را در دنیای واقعی و همچنین دنیای خیالی شبیهسازی کنند. متناسب با سناریوی محتوای در حال پخش ذهن کاربران را به چالش بکشند. همانطور که میدانیم، اغلب قسمتهای کره زمین را اقیانوسها تشکیل دادهاند و عجیب نیست که در بسیاری از نقاط دنیا، “فلوم” تنها آب را به کاربران نمایش دهد. اگر شما جزو علاقهمندان و طرفداران ورزش هستید، بد نیست بدانید که شرکتهای ارائهدهنده پلتفرم واقعیت مجازی مانندLiveLike VR یک استادیوم مجازی ساختهاند که میتوانید هیجان و تجربه حضور در روز مسابقه و بازی را با دوستانتان در آن شریک شوید، آن هم در راحتی کامل و از روی کاناپه اتاقتان. زمانیکه شما از فناوریهای واقعیت افزوده و مجازی استفاده میکنید دیگر نگران حواسپرتی نیستید چون حس حضور کامل در جلسهای برای ارائه خدمات یا محصولاتتان را دارید.

سولز» است، متعجب نشوید.

این ابزار جدید که از فناوری واقعیت افزوده(AR) استفاده میکند، نقطه مقابل هر کاربر را در آن سوی کره زمین نشان میدهد و در واقع بیشتر جنبه سرگرمی دارد. البته این بازی به اندازهای لذت بخش است که خیلی زود برای بازگشت به آن، وسوسه میشوید. البته اشتباه نکنید، این یک بازی آسان نیست و اگر در توصیف این بازی شنیدید که همانند «نسخه واقعیت مجازی دارک سولز» است، متعجب نشوید. البته همانطور که گفته شد این سرویس بیشتر جنبه سرگرمی دارد و وجود چنین اشکالاتی در آن را میتوان نادیده گرفت. در این بازی باید با شمشیری که در دست دارید، موانع پیش روی خود را تکه تکه کنید. بازی «بیت سیبر» که احتمالا ناماش را شنیدهاید، یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی چند سال اخیر به حساب میآید که میتواند حسابی مخاطبان را به تکاپو بیندازد. بازی Beat Saber در کنار چالشهای فیزیکی، اثر سرگرم کنندهای هم به حساب میآید و احتمالا از انجام مراحل آن در کنار موسیقیهای انرژی بخش، لذت زیادی خواهید برد. این برنامه که “فلوم”(Floom) نام دارد مبتنی بر پلتفرم آزمایشی نمایش واقعیت ترکیبی گوگل موسوم به “WebXR” است که آزمایشهای مختلف واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بر بستر آن انجام میگیرد.

بخون
واحد واقعیت مجازی - انستیتو سلامت مغز دانا

تفاوت اصلی این دو این است که واقعیت افزوده در تلاش است محیط واقعی را ارتقا دهد، ولی واقعیت مجازی در تلاش است محیط واقعی را شبیه­ سازی کند. همانطور که مشخص است واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، هر دو مبتنی بر تصاویر ایجاد شده توسط کامپیوتر هستند. استخدامی های جدید بسته به نقشی که دارند، اغلب 6 ماه تا 2 سال طول می کشد تا به کارکنان مثمر ثمر تبدیل شوند. Gran Turismo همواره پدربزرگ بازیهای شبیهساز رانندگی بوده و حالا با نسخه جدید که Gran Turismo Sport نام گرفته، قادر به تجربه بازی در دنیای واقعیت مجازی نیز هستید. سؤال اینجاست که در چندین سال گذشته به وفور وسایل کمک آموزشی مانند فیلمها، کتابهای الکترونیکی، بازیهای کامپیوتری و غیره وارد بازار آموزش شدهاند و نقش خود را برای بهبود فرایند یادگیری ایفا کردهاند. تکنولوژی ویآر موارد استفاده گستردهای دارد و به صورت کلی در زمینههایی که تجربه واقعی میتواند خطرناک یا پر هزینه باشد، از آن به عنوان یک راه حل ایمن و کم هزینه استفاده میشود که میتواند به عنوان یکی از ابزارهای مدرین و کاربردی در تحقیق و توسعه صنایع مختلف استفاده شود. در AVE ها کیفیت اپلیکیشن- دید، پیکسل- برای ساخت جریان اهمیت دارد، اما به این دلیل که AVE ها به شدت افراد را غرق در دنیای مجازی می سازد، کسانی که تمایلی به تلاش متفکرانه ندارند، ممکن است با ایت تجربه ارتباط برقرار ننمایند.

از شما میخواهد که گوشی خود را به سمت زمین بگیرید، روی یک نماد شبیه به گردباد که در واقع حالت حفاری زمین را دارد، ضربه بزنید و یک نگاه اجمالی به آن سوی کره زمین بیاندازید. به عنوان مثال کاربرانی که در تهران این سرویس را امتحان میکنند، با اقیانوس آرام جنوبی مواجه میشوند و عموم کاربران در ایران نیز به آب میرسند. در این مطلب به معرفی بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش پرداختهایم؛ عناوینی که شما را مجبور به حرکت میکنند و حتی باعث میشوند تا عرق بریزید. ناگفته نماند که تمامی این عناوین، لزوما در سبک ورزشی جای نمیگیرند اما به همان اندازه، شما را وادار به حرکت میکنند. همواره این تفکر وجود داشته که گیمرها، انسانهای تنبلی هستند و سبک زندگی ناسالم و نادرستی دارند. زیبایی این سرویس این است که به نوعی باعث میشود هر کجا را که میخواهیم، ببینیم و مشاهده کنیم که آن طرف کره زمین از جایی که ما ایستادهایم از نظر جغرافیایی به چه شکل است. واقعیت مجازی (Virtual Reality) یکی از جدیدترین وجذاب ترین تکنیک های انیمیشن سازی و شبیه سازی در یک محیط گرافیکی مجازی سه بعدی و بسیار نزدیک به واقعیت می باشد که با ان می توانیم خود را در دنیایی واقعی حس کنیم.

بخون
مزایای واقعیت مجازی برای آموزش مجازی

Article has been created with the help of .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *