واقعیت مجازی – با واقعیت مجازی از یادگیری عقب نمیمانید

نوع کفپوش و یا مبلمان و اثاثیه را به دلخواه تغییر دهد. اگر ویروس کووید-۱۹ ادامه پیدا کند؛ شرکتها، مدارس و دانشگاهها در سراسر دنیا مجبورند تعطیل بمانند تا تعداد بیماران افزایش نیابد و افراد یکدیگر را به این ویروس مبتلا نکنند. چین پس از تعطیلی مدارس و دانشگاههایش تصمیم گرفت روشهای جایگزینی را برای ادامه تحصیل موقتی دانشآموزان و دانشجویانش امتحان کند؛ در نتیجه، برنامهای برای آموزش از راه دور تعبیه کرد. هوانگ از قابلیتهایی که این معماری جی پی یو میتواند داشته باشد حرف میزند و در ادامه تفاوت آن را با نمایش ساده یک بلوک دیاگرام میگوید. به عنوان مثال سخنرانی از انویدیا همانند جنسن هوانگ به استیج مجازی میآید و درباره معماری جی پی یو(GPU) صحبت میکند. ضمن توجه به سلامت دانشجویان و کارآموزان، بهتر است دانشگاهها در نحوه برگزاری کلاسها و امتحانات مجازی در ترمهای آتی، به منظور پیشبرد اهداف دانشجویان که تاثیر بسزایی در آینده آنها خواهد داشت، تصمیمی قطعی اتخاذ کرده تا دانشجویان مسیر هموارتری را در پیشرو داشته باشند.

را در چالش روزانه بیماران مبتلا به آب سیاه نشان میداد.

اما اگر بتوانید لحظات دلهرهآور را پشت سر بگذارید، آنچه گیرتان میآید یکی از بهترین بازیهای این نسل است که واقعا یاد و خاطره دوران شکوه رزیدنت اویل را برایتان زنده میکند. این سیستم موقعیتی را برای پرسش و پاسخ از راه دور فراهم و حس حضور در کلاس درس را نیز حفظ میکند. به این معنا که فرد در محل کار یا خانهاش نشسته و از آنجا توضیحاتی درباره محصولاتش میدهد برای همین احساس نمیکند در جلسهای به بزرگی کنفرانسی تخصصی حضور دارد. شرکتهای بزرگی مثل شرکت انویدیا(NVIDIA) سالها است که در این زمینه فعالیت میکنند. این کاربرد هنوز روزهای اولیه خود را سپری میکند اما از آنجا که ویآر قابلیت درگیر کردن ذهن و روان افراد را دارد، احتمال موفقیت در این زمینه نیز بسیار بالا است. کنفرانسی در زمینه هوش مصنوعی و دیپ لرنینگ ( یادگیری عمیق) برکزار میشود. نتایج این پژوهش که در اسفند ماه منتشر شد، تاثیر دستگاههای واقعیت مجازی را در چالش روزانه بیماران مبتلا به آب سیاه نشان میداد. به جای آنکه شما ماشینی را که در فضای واقعیت مجازی عملکردش را ضبط کردهاند؛تماشا کنید.

بخون
واحد واقعیت مجازی - انستیتو سلامت مغز دانا

شبیه سازی های واقعیت مجازی مفهوم کامل حضور را ایجاد می کند، بنابراین شما در داخل جهان شبیه سازی شده وارد می شوید، نه این که صرفاً آن را مشاهده کنید. او در این طرح محیط های را با استفاده از تکنولوژی کامپیوتر ایجاد می کرد. برای مثال، میتوان دورههایی را در خصوص نحوه کار در محیطهای خطرناک یا با ریسک بالا ایجاد کرد، مواد خطرناک را در آن کشف کرد یا فعالیتهای پیچیده دیگری را بدون اینکه به طور واقعی در معرض چنین محیطهایی قرار بگیرید، انجام دهید. در نتیجه، با در نظرگرفتن احتمالات موجود بهترین کاری که میتوان انجام داد بهرهگیری حداکثری از امکانات موجود است. با توجه به نیاز کاربر و امکانات دستگاه بازه قیمت این دستگاه از ۲۰ تا ۹۰۰ هزارتومان خواهد بود، آنچه مشخص است هرچقدر دستگاه گرانتری خریداری کنیم، دستگاهی با کیفیت ساخت و امکانات بالاتری بهدست خواهیم آورد، اما اگر بودجه محدودی دارید و به فکر یک خرید بهصرفه هستید با ما همراه باشید. اساتیدی که نخواهند در زمان امتحان وبکم را روشن کنیم، میتوانیم از جزوههایمان در زمان امتحان استفاده کنیم، اما با توجه به اینکه سوالات بر مبنای امتحان جزوه باز طراحی شده، استفاده از جزوه تقلب محسوب نمیشود، برای تقلب نکردنم دلیل دارم.

پژوهشگران برای انجام تحقیقات خود تنها از بیماران استفاده نکردند بلکه از افراد سالم نیز کمک گرفتند تا عملکرد واقعیت مجازی یا افزوده را ارزیابی کنند. در هفته جهانی آب سیاه ۲۰۲۰(World Glaucoma Week ) پژوهشی انجام شد که نشان میداد چگونه با استفاده از دستگاههای واقعیت افزوده میتوان به بیماران کمک کرد. در پژوهش انجام شده بیست و دو داوطلب وجود داشت که مبتلا به آب سیاه نبودند. کلیه مراحل آزمایش در پژوهشکده سامانههای فضانوردی انجام شد. در بخش نرمافزار به منظور دسترسی به محیط واقعیت مجازی تحت سیستم عامل ویندوز محیط واقعیت مجازی طراحی و کدهای لازم نوشته شد و سپس ارتباط با بخش سختافزار و میکروکنترلر موجود در برد آردوینو (Arduino) فراهم گردید تا بتوان فرامین صادر شده از جعبه فرمان را به محیط واقعیت مجازی صادر کرد و متناسب با اندازه حرکت موس، حرکتی در محیط مجازی داشت. آیا حقیقت مجازی زندگی روزانه ما را به اندازه های که گوشی های هوشمند تغییر داده اند، شکل می هد؟ روشها: ضمن طراحی و پیاده­سازی یک بازی جدّی، یک طرح شبه­آزمایشی با پس-آزمون برای دو گروه کنترل و آزمایش و با مشارکت 32 دانشجوی تحصیلات تکمیلی اجرا شد تا به این سؤال پژوهش پاسخ داده شود که: «تا چه اندازه واقعیت مجازی می­تواند اثربخشی بازی جدّی را در مهارت­آموزی ارائه شفاهی بهبود ببخشد؟

بخون
بررسی تاثیر «واقعیت مجازی» و «واقعیت ترکیبی» بر توسعه علوم شناختی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *