راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی ؛ بهترین هدستهای واقعیت مجازی کدامند؟

در این ساختار، موانع فیزیکی بهطور کامل حذف خواهند شد و تخیلات و تصویرسازیهای شخصی، اهمیت بیشتری در ایجاد آثار هنری پیدا خواهند کرد. اگرچه در حال حاضر با کشیدن انگشت روی صفحهنمایشهای لمسی دستگاههای الکترونیکی امکان ایجاد آثار هنری وجود دارد، اما در آیندهای نزدیک امکان ایجاد آثار هنری در قالب استفاده از محیطی سه بعدی فراهم خواهد شد. به عنوان مثال در حال حاضر راهکارهایی وجود دارد که مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده است و به کاربران اجازه میدهد اطلاعات مربوط به خدمات مشتری کالاها و محصولات مختلف را بر روی هر نوع صفحه نمایش و نمایشگری که در اطراف وجود دارد، رویت کنند. این دانشجوی کارشناسی مهندسی عمران ادامه میدهد: من در این ترم در مجموع هفت امتحان داشتم که فقط برای نخستین امتحانم درست و حسابی درس خواندم، البته برای همان امتحان هم در تلگرام گروه زدیم و بخاطر جابجایی سوالات و گزینههای آن، تاکید کردیم که هرکس از جواب سوالات اطمینان دارد، از روی کامپیوتر یا موبایل عکس گرفته و در گروه بگذارد، برای مابقی امتحانات فرد یا دانشجویی که مسلط به امتحان موردنظرمان بود را پیدا میکردیم تا به جایمان امتحان دهد.

ما فقط کارآزماییهایی را انتخاب کردیم که توانبخشی حرکتی، هدف اولیه آنها بود. VR یک شبیه ­سازی و مدلسازی از دنیای واقعی است که فقط شما به واسطه ­ی سیستم رایانه ­ای آن را مشاهده می­ کنید. گویی واقعاً در آن محل قرار دارید و از آن نقطهای که ایستادهاید دارید اطرافتان را در همهی جهات نظاره میکنید. هم چنین در تحقیق دیگر در این خصوص، 24 سرباز در حین خدمت مورد مطالعه قرار گرفتند و مشخص شد که بعد از درمان، 45 درصد آن ها دیگر این بیماری را نداشتند و 62 درصد علائم بهبودی را نشان می دادند. بنابراین استفاده از تکنولوژی مورد بحث در زمینه گردشگری نیز مفید فایده خواهد بود. با استفاده از فناوری AR ساخت برنامههای کاربردی برای نسخههای نمایشی محصول و موارد دیگر آغاز شد. در سایت قسطی کلاب تنوعی از آخرین فن­آوریهای عرضه شده در مورد تجهیزات واقعیت مجازی بصورت تصویری و همچنین شرح جامعی از هر محصول ارائه شده است. در پژوهش حاضر، تاثیر شیوه واقعیتمجازی بر کاهش هراس از پرواز به عنوان یک روش درمانی جدید برای افرادی که از این مشکل رنج میبرند مورد آزمون قرار گرفت. برای رتبهبندی موانع از روش دیماتل بهره گرفته شد و دادههای مورد نیاز از طریق پرسشنامه مقایسات زوجی که توسط خبرگان پژوهش تکمیل شد؛ جمع آوری گردید.

بخون
واقعیت مجازی - با واقعیت مجازی از یادگیری عقب نمیمانید

از تکنولوژی VR به دو روش Panoramic و VRML استفاده می شود. این شرکت در سال گذشته میلادی این دستیارهای واقعیت افزوده را در یکی از فروشگاههایش در کره جنوبی بهکار گرفت تا به مشتریانش در انتخاب محصولات متناسب با فصل مانند پوشاک ورزشی زمستانی کمک کند و سپس یک هدست Oculus Rift را در اختیار آنها گذاشت تا به این ترتیب پوشیدن این پوشاک را در یک مکان برفی و سرد و البته در کنار سگهای هاسکی تجربه کنند. Oculus Rift متعلق به فیسبوک است و بعضی از تجربههایی که در این زمینه ارائه میدهد جزو بهترینهای این صنعت است. برای مثال تجربه واقعیت مجازی از فیلم مریخی (The Martian) تا پایان سال جاری میلادی بر روی سه دستگاه HTC Vive، oculus Rift و Samsung Gear VR قابل استفاده خواهد بود و این مسئله یعنی انقلابی در صنعت سرگرمی. نکته اصلی و ادعای مهم این نوشتار نیز در همین مسئله نهفته است که واقعیت مجازی به عنوان یک فناوری – رسانه، امکان تصویرسازی مفاهیم را از هر زمانی در تاریخ بهتر فراهم خواهد کرد. واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نام دو فناوری است که غالباً به اشتباه به جای هم به کار میروند.

چیست ؟ خدمات مکان-مبنا چیست و چه کاربردی دارد؟

این هدست قابلیت کار با اندروید و iOS را دارد. رشد بازار فناوری واقعیت افزوده درهای جدیدی را برای طراحی و عرضه اپلیکیشنهای مصرفی و کسب و کار باز میکند. استفاده از یک هدست برای دریافت اطلاعات نظامی، ایده جدیدی نیست، اما ظهور هدستهای VR چشماندازهای تازهای در این حوزه ایجاد کرده است. از این نظر است که گفته میشود این فناوری حتی ممکن است کانال جدیدی برای خرید و فروش محصولات تجاری ایجاد کند. در واقع، هنگامی که فرد هدست تعبیه شده برای این فناوری را بر چشمان خود میگذارد، توهم بودن در زمین بازی برای او ایجاد میشود. Oculus اپلیکیشنهای خوبی در استور خود دارد که تجربههای نابی را دنیای واقعیت مجازی در اختیارتان میگذارد. واقعیت مجازی چیست ؟ معایب واقعیت مجازی چیست ؟ خدمات مکان-مبنا چیست و چه کاربردی دارد؟ VR نیز مانند دیگر ابزارهای تکنولوژیک اعتیادآور است و احتمال زیادی دارد که فراگیران بسیاری در دام این اعتیاد بیفتند. مدتی است که شرکتهای بزرگ معماری و دکوراسیون داخلی از فناوری مورد بحث در این مطلب برای نمایش داخل منازل و نماهای خارجی به مشتریان، گردش در محل و دیدن ابعاد مختلف ساختمانها استفاده میکنند. در واقعیت افزوده کاربر در دنیای واقعی زندگی میکند ولی میتواند اطلاعاتی را در مورد اشیا و فضای اطراف خود به صورت مجازی دریافت کند.

بخون
واقعیت مجازی؛ ضرورت آینده خردهفروشی - موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *