بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرک

انکار واقعیتها درباره پشت پرده فضای مجازی در جهان در حالی است که اتاق فکر و اندیشکدههای غربی در نسخهنویسیهای خود علیه ایران بارها میزان ضریب نفوذ فضای سایبری و شبکههای اجتماعی را مورد تأکید قرار داده و حتی در مواقعی به استفاده از فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی اعتراف کردهاند. انکار این واقعیت از سوی مدعیان اصلاحات در حالی است که اتاق فکر و اندیشکدههای غربی در نسخهنویسیهای خود علیه ایران (در حوزه جنگ نرم) بارها میزان ضریب نفوذ فضای سایبری و شبکههای اجتماعی را مورد تأکید قرار داده و حتی در مواقعی به استفاده از فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی اعتراف کردهاند. وزیر خارجه سابق آمریکا با اشاره به حمایتهای پشت پرده وزارت خارجه تحت امرش از اغتشاشات سال 1388 ایران مینویسد: «تیم من در وزارت خارجه در پشتصحنه، تماسهای مستمری با فعالان در داخل ایران برقرار میکرد و با مداخلهای فوری توانست از توقف توییتر (Twitter) بهخاطر تعمیرات جلوگیری کند. بارسلونا در نیمه دوم توانست با تشکر از اسکار مینگسا، محصول آکادمی این باشگاه، یکی از گل های خورده را جبران کند و امیدوار به برگشت در این بازی باشد.

This content has been generated by .

در واقع این دو تصویر هر دو یک تصویر را نشان می دهند.

کمی قبل از آغاز الکلاسیکو تمام جهان توانست از غروب زیبای خورشید در آسمان مادرید لذت ببرد. در حال حاضر تماشاگران سینما میتوانند از فیلمهای سهبعدی لذت ببرند؛ اما با اپلیکیشنهایی مانند Oculus Cinema، کاربران میتوانند به شکلی عمیقتر و موثرتر از دیدن این فیلمها لذت ببرند. در طول بازی اما تماشاگران نتوانستند آنطور که اگر مسابقه در برنابئو برگزار می شد میسر بود، از بازی لذت ببرند. در واقع این دو تصویر هر دو یک تصویر را نشان می دهند. اما این بازی صرفا یک دموی کوتاه نیست و اتفاقی جهانی بسیار بزرگ و جاهطلب دارد و داستان بازی هم چندین پیچش جالب را پیش رویتان قرار میدهد. وی ادامه میدهد: اساتید نسبت به کیفیت فایلهایی که در کلاسهای مجازی بارگذاری میکردند توجهی نداشتند، استادی که دکتری دارد با چندین سال سابقه تدریس، نمیتواند از میکروفن و هندزفری استفاده کند. این دوربین ها آنچنان پیشرفته و پیچیده هستند که MEDIAPRO، شرکت پخش کننده، برای استفاده از آنها کارشناسانی را نیز از دنیای سینما استخدام کرده است که به همراه فیلمبردار در کنار زمین حاضر باشند تا اطمینان حاصل کند که شارپ ترین تصویر ممکن روی صفحه های تلویزیونی ظاهر شود.

بخون
واقعیت مجازی در آموزش - مجله تخصصی آموزش و توسعه منابع انسانی ایده

سه دوربین روی خط دروازه تنها برای گل تونی کروس به کار گرفته نشدند و همچنین شادی پس از گل اسکار مینگسا، تلاش مسی برای زدن گل المپیکی و همچنین تلاش های فده والورده و ایلایکس موریبا و بسیاری از دیگر صحنه های دیدنی بازی را نیز به تصویر کشیدند. این مسابقه که بسیار دیدنی، هیجان انگیز و سرعتی از آب درآمد هم گل های زیبایی داشت و هم صحنه های زیبایی در بازی رقم خورد. پس از این گل تمام بازیکنان رئال در کنار پرچم کرنر به همراه کریم بنزما شادی کردند، صحنه ای که در تلویزیون به نظر شبیه به یکی از بازی های ویدیویی می آمد. در واقع لیونل مسی در حالی که از شدت سرما و خیسی می لرزید خواست تا پیراهنش را با پیراهنی خشک عوض کند و تمام بینندگان از سراسر کره زمین با تشکر از 30 دوربین حاضر در استادیوم دی استفانو که قادر بودند بر روی لحظات خاص و جزییاتی خاص از بازی تمرکز کنند، مشاهده کردند که مسی تا چه حد خیس و آبکشیده شده است.

پس از اینکه ورزشگاه دی استفانو میزبان دربی مادرید و همچنین دیداری از رقابت های چمپیونزلیگ بود، این ورزشگاه برای نخستین بار در تاریخ خود روز شنبه شاهد برگزاری الکلاسیکو نیز شد. به همین دلیل رئال مادرید بازی های خانگی خود را از آن زمان در ورزشگاه آلفردو دی استفانو برگزار می کند که پیشتر مورد استفاده تیم دوم رئال در برگزاری مسابقاتش قرار می گرفت. در نیمه دوم بازی باران شدیدی در ورزشگاه آغاز شد و بازیکنان حاضر در زمین را تا مغز استخوان خیس کرد. رئال مادرید با تشکر از ضربه آزادی که تونی کروس زد در نیمه اول 2-0 از بارسا پیش افتاد. تماشاگران تلویزیونی توانستند با تشکر از سه دوربینی که در هر انتهای زمین مشغول ضبط واقع بودند حرکت بیلیاردی توپ کروس را به روشنی ببینند. پیش از آنکه ضربه کروس به تور دروازه مارک آندره تراشتگن دوخته شود، به سرجینیو دست و یوردی آلبا برخورد کرد که هیچ کدام در تلاش خود برای بستن راه توپ موفق نبودند و تنها توانستند تماشاگر این باشند که ضربه تونی کروس مثل یک توپ بیلیارد پس از برخورد به آنها تغییر مسیر داد و وارد دروازه شد. تماشاگران به لطف گرافیک واقعیت مجازی که لالیگا در این فصل در مسابقات استفاده می کنند توانستند کاملا در جریان مکانیزم این حرکت تعاملی بین بازیکنان بارسا قرار بگیرند.

بخون
مقاله فن آوری واقعیت مجازی یا انقلاب گرافیکی در IT

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *