واقعیت مجازی (Virtual Reality) چیست ؟

در یک دهه اخیر، سیر پیشرفت «VR» بسیار زیاد شده و انواع و اقسام هدستهای واقعیت مجازی، در حال توسعه و تجاریسازی از سوی شرکتهای مختلف است. از سوی دیگر ممکن است افرادی که اطلاعات بالایی در مورد محصول دارند اطلاعات را به یک شیوه پردازش ننمایند. و در نهایت بازی ها می توانند یک شیوه ی تجربی- تعاملی برای بازاریاب ها باشند تا از طریق آن به ظرافت هرچه تمام تر اولویت های مصرف کننده را شکل دهند- برای مثال پیام های عدم نوشیدن الکل پیش از رانندگی در بازی های بکار برده شده است. دیگران ممکن است تمام وقت خود را صرف بررسی ویژگیهایی کنند که به وظایف یادگیری آنها مربوط نیستند. مسلما، پاسخ منفی است چراکه به دلیل گران بودن این دستگاهها، تاکنون فقط در حوزه تفریح و بازیهای رایانهای از آنها استفاده شده است. بسیاری از بازیهای پرطرفدار واقعیت مجازی از ژانر جنگی هستند و پر از صحنههای کشتار و خونریزیاند. احتمالا بسیاری از ما با واقعیت افزوده بدون آنکه متوجه اش باشیم، روبرو شدیم. ما همچنین یک نمونه اولیه از پیادهسازی یک محیط یادگیری مجازی مبتنی بر وب تطبیقی و درسهای آموختهشده از این را گزارش میکنیم.

گذشته از این، هر دوی این نمونه ها به بازاریابان فرصت آزمایش طرح محصولات جدید و ایجاد پیشنهادهای جدید با مصرف کنندگان، را فراهم می نماید. میانگین تعداد ضربان قلب افراد قبل از شروع آزمایش 58/77 با انحراف استاندارد 59/8 بود. اما حالا شرکتها بررسی میکنند که آیا رفتار افراد در هنگام مرور و کاوش تغییر میکند یا نه. در AVE ها کیفیت اپلیکیشن- دید، پیکسل- برای ساخت جریان اهمیت دارد، اما به این دلیل که AVE ها به شدت افراد را غرق در دنیای مجازی می سازد، کسانی که تمایلی به تلاش متفکرانه ندارند، ممکن است با ایت تجربه ارتباط برقرار ننمایند. با این حال، غنای آن در امکانات نمایش و دستکاری ممکن است به یکی از نقاط ضعف آن تبدیل شود، به طوری که برخی از فراگیران ممکن است درهم شکسته شوند و به راحتی در یک محیط مجازی گم شوند. در این مقاله، ما سازگاریهای ممکن و استراتژیهای سازگاری برای محیطهای یادگیری مجازی را مورد بحث قرار میدهیم. واقعیت مجازی محیطی را فراهم می کند که در آن محرکی که فرد نسبت به آن فوبیا دارد در آن قرار می گیرد و بدون خطر است.

بخون
تاریخچه واقعیت مجازی

مثلاً در تبلیغات قدیمی، بعد از پخش تبلیغ میشد سنجید که آیا محصول موردنظر عملکرد بهتری داشته یا نه. بنابراین پرسش این نیست که آیا بازاریاب ها باید از VR استفاده کنند یا خیر، بلکه سوال اینجاست که آنها چگونه باید از VR استفاده کنند تا توان رقابت با جهان دائم التغییر و تکنولوژی محور را داشته باشند. آیا کاربری حاضر است تا برای خرید محصولات به این روش دست به خرید دستگاههای VR بزند؟ در حال حاضر آزمایشگاه مجهز به دو دستگاه واقعیت مجازی Oculus Rift و HTC vive pro می باشد که امکان اجرای طیف بسیار وسیعی از برنامه های VR را فراهم می سازد. بلکه شبیه سازی در مورد مصرف کنندگانی که دانش بالایی در رابطه با محصول دارند، می تواند منجر به کاهش گرایش و رفتار خرید مشتری شود. بنابراین، توانایی تطبیق پویای محیط مجازی با اولویتهای شخصی، دانش قبلی، مهارتها و تواناییها، اهداف یادگیری و زمینه شخصی یا اجتماعی که در آن یادگیری رخ میدهد، مهم میشود. VisualCommerce ابزاری قدرتمند برای فروش است که از طریق بصریسازی محصول، این امکان را به خریدار میدهد که درهنگام خریداری محصولات، همهی جوانب را در نظر بگیرد. بر روی نمایشگر در قسمت هر دو گوش دو بلندگو با پخش صدا بود و فرد را از نظر صوتی نیز وارد محیط مجازی میکرد.

متناسب با سناریوی محتوای در حال پخش ذهن کاربران را به چالش بکشند. شبیه سازی نیز با چالش مشابهی دست و پنجه نرم می کند، زیرا شبیه سازی مصرف کننده را به طور کامل به تجربه ی مجازی متصل نمی کند. علاوه بر آن، مصرف کنندگان احساس جدایی از محیط واقعی داشته و به نحوی که دنیای مجازی متصل شوند که احساس نمایند VR دنیای واقعی است. برای فائق آمدن به این موضوع، یک تحقیق اولیه نشان می دهد که بالا بردن محرک های احساسی، مانند گنجاندن تصاویر قابل لمس تر، می تواند موثر واقع شود. واقعیت مجازی از دو واژه ی Virtual به معنی نزدیک و Reality واقعیت تشکیل شده است به عبارتی این عمل تجربه ای نزدیک به واقعیت برای شما ایجاد می کند و با استفاده از این ابزار هر شرایط و هر مکانی برای شما قابل تجربه و بازسازی خواهد بود. هرچه این انیمیشنها به زندگی واقعی نزدیک باشند، فرد بیشتر در آن فضا غوطهور میشود. اما، باید بگوییم که با شرایط کنونی و به دلیل عدم وجود دستگاههای VR نزد بسیاری از مشتریان، بازدهی اینگونه تبلیغات تا حدوی نزدیک به صفر است. استفاده کرد. بنابراین باید منتظر تأثیرات شگرف و اعجاب انگیز این تکنولوژی در عرصههای مختلف باشیم.

بخون
تفاوت بین واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *