واقعیت مجازی چیست و چه کاربردهایی در دنیای امروز دارد؟

این موانع با مرور مبانی نظری و تجربی مرتبط با موضوع تحقیق استخراج شد. برای رتبهبندی موانع از روش دیماتل بهره گرفته شد و دادههای مورد نیاز از طریق پرسشنامه مقایسات زوجی که توسط خبرگان پژوهش تکمیل شد؛ جمع آوری گردید. هدف از این تحقیق ارزیابی موانع استفاده از واقعیت مجازی برای آموزش کارکنان نیروی دریایی کشور میباشد. امروزه با پیشرفتهای گسترده در فناوری، استفاده از فناوریهای نوین در آموزش میتواند باعث ایجاد اثربخشی هرچه بیشتر در این امر مهم گردد. این شرکت در حال حاضر (۱۳۹۴) سرگرم ایجاد چنین مرکزی در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا میباشد. Gear VR با ترکیب فناوری ردیابی حرکات سر شرکت Oculus با گوشیهای هوشمند اندرویدی مانند Galaxy Note ۴ در تلاش است تا امکان استفاده از واقعیت مجازی را در گوشیهای موبایل فراهم کند. کامپیوتر: برای استفاده از هدستهای Oculus Rift و HTC Vive باید کامپیوتر قدرتمندی داشته باشید که بتواند برنامههای هدست مجازیتان را اجرا کند. برای بازیهای حرفهای که نیاز به فناوری بالای واقعیت مجازی دارند، میتوانید روی هدستهای Oculus Rift و HTC Vive حساب کنید که هر دو برای بازی روی کامپیوتر مناسبند. به گزارش خبرگزاری فارس، پویانمایی «زری زری کاکل زری» به کارگردانی مهین جواهریان نخستین فیلم کانون پرورش فکری است که به صورت واقعیت مجازی (فیلمی به صورت 360 درجه) ارائه میشود.

عینکهای واقعیت مجازی با قابلیتهای فراوانش در آیندهای بسیار نزدیک به یکی از پرطرفدارترین ابزارها در حوزههای مختلف تبدیل میشود. تعاملی که این رسانه بین حرکت بدن و تصویر بهوجود میآورد باعث میشود تا قابلیت بسیار بالایی را در حوزههای آموزشی ایجاد کند. این فناوری با ایجاد تجربه متفاوتی از مسیر گذشته، نوید آیندهای هوشمند را برای انسانها میدهد. کدام هدست واقعیت مجازی را انتخاب کنیم؟ سال گذشته، پس از مدتها انتظار، هدست واقعیت مجازی سونی به بازار عرضه شد و کنسولها را با دنیای واقعیت مجازی آشنا کرد. فناوریها روز به روز پیشرفت میکنند و مردم میتوانند از روشهای مجازی برای تماشای موزهها استفاده کنند؛ پس چرا از این تکنولوژی برای برقراری تماسهای کاری و برگزاری مجازی کنفرانسها بهرهمند نشوند؟ واقعیت مجازی بیست سال است که پا به عرصه وجود گذاشته است و با اینکه تجربه منحصر بفردی ارائه میکند نتوانسته است در بین مردم جایی باز کند. این هدست ساختاری ساده دارد که میتواند بازیها و برنامههای ساده را اجرا کند. در واقعیت مجازی، به جای قرار دادن یک دوربین واقعی در یک محیط فیزیکی، موقعیت چشم کاربر در محیط شبیهسازی شده قرار دارد.

بخون
کامپیوتر واقعیت مجازی خودتان را بسازید

۲- سیستم ردیابی: هدستهای واقعیت مجازی برای تشخیص حرکت و ارائه بهترین تجربه دنیای سه بعدی به دوربین حسگر نیاز دارند. در واقعیت افزوده، رایانه از سنسورها و الگوریتمهایی برای تعیین موقعیت و جهت دوربین استفاده میکند. برای کار با PSVR نیز میتوانید از دستههای Dualshock PS4 استفاده کنید. بسیاری از بازیهای PSVR را میتوان با دستههای Dualshock هم بازی کرد. با استفاده از موس یا یک کیبورد یا حتی با دستکشهایی که دارای فناوریهای حسی هستند میتوان در محیط شبیه سازی شده به گشت و گذار و بازی کردن پرداخت. نتیجهگیری: درمان مبتنی بر واقعیت مجازی و ذهن­آگاهی-پذیرش بر خودکارآمدی اجتماعی و اختلال اضطراب اجتماعی اثربخش هستند و میتوان از آنها برای درمان اختلال اضطراب اجتماعی استفاده کرد، اما برای افزایش خودکارآمدی اجتماعی درمان ذهن­آگاهی- پذیرش مناسبتر است. هنگام خرید هدست واقعیت مجازی باید در نظر داشته باشید که چه پلت فرمی را استفاده میکنید. چه پلت فرمی را برای واقعیت مجازی استفاده کنیم؟ در این مطلب قصد داریم در مورد هدستهای برتر واقعیت مجازی بگوییم و شما را با این فناوری هیجانانگیر آشنا کنیم. چگونه هدست واقعیت مجازی انتخاب کنیم؟ این هدست در سال ۲۰۱۵ معرفی و روانه بازار شد، اما هنوز هم جزو بهترین هدستهای واقعیت مجازی است.

زیادی نیستند که قابلیت کار با آیفون را داشته باشند.

Oculus Rift متعلق به فیسبوک است و بعضی از تجربههایی که در این زمینه ارائه میدهد جزو بهترینهای این صنعت است. برای تشخیص موقعیت نگاه کاربر نیاز به تشخیص جهت و میزان حرکت سر وی می باشد تا منطبق بر آن محتوای نمایش داده شده تغییر نماید. هر دو تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی روند رو به رشدی را طی میکنند و در بازار فعلی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارند زیرا نظر میلیونها کاربر را به خود جلب میکنند و به وسیلهای برای مصرفکننده تبدیل میشوند. این پویانمایی با تکنیک کاتاوت رایانهای و با مدت زمان 6 دقیقه تولید شده و ترانههای آن را افسانه شعباننژاد سروده است. متأسفانه هدستهای واقعیت مجازی زیادی نیستند که قابلیت کار با آیفون را داشته باشند. تنوع بسیار زیادی از عینکها، هدفونها؛ اتاق استقرار، فیبروم، همیدو، سی­ مور، دارویس دایو، فونیکس پلاس و سایر ملزومات مربوط به واقعیت مجازی نشان دهنده دقت نظر مضاعف کارشناسان خبره سایت قسطی کلاب برای رفع نیازهای مخاطبین می­باشد.

بخون
دامنه کاربرد واقعیت مجازی در آموزش الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *