واقعیت مجازی چیست ؟

اما روش VR در جذب دانشآموزان و مشارکتشان در تجربه یادگیری موثر بوده است. و ویدرهولد، 1998) با اندازهگیری ضربان قلب، دمای بدن، تنفس و فعالیت امواج مغز گزارش کردند این روش در کاهش برانگیختگی فیزیولوژیکی و روانشناختی در شخص مبتلا به ترس از پرواز موثر است. پیمایش محیطی در این نوع از شبیه سازی می تواند بیشترین شباهت را به دنیای واقعی داشته باشد و این حس فوق العاده ایست که شما می توانید اتفاقاتی که در دنیای واقعی تجربه آنها غیر ممکن بوده را شبیه سازی و تجربه کنید. اساتیدی که بخش عظیمی از نمره را به پایانترم موکول کرده بودند از روشهای منطقی برای امتحان گرفتن استفاده نکردند که باعث ایجاد ناعدالتی و سختگیری بیش از حد برای دانشجویان شده بود. این پروژه در تلاش بود تا محصولات Oculus را با سیستم بازیهای پلیاستیشن ادغام کند. در این لیست بلند بالا، انبوهی از بازیهای مختلف برای سلایق گوناگون خواهید یافت و هرکدام از این عناوین، ساعتهای گیمپلی فراموشنشدنی برایتان به ارمغان میآورند. در صورت نیاز کارمندان به اطلاعات بیشتر، می توانید لینک های منابع تکمیلی آموزشی را در سیستم lms خود کار کنید. سیستم واقعیت افزوده (AR ) را نیز می توان مدلی از تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) دانست که در آن محتوای گرافیکی نرم افزار به صورت لایه ای از تصویر به روی تصویر خروجی دوربین یک گوشی موبایل یا تبلت و به فراخور هندسه فضایی که در آن قرار داریم منطبق می شود و به کاربر این اجازه را می دهد تا تصاویر سه بعدی را در فضای واقعی تجربه کند.

بخون
آشنایی با هدست واقعیت مجازی و نحوهی عملکرد آن

برای بازیهای ویدئویی به حساب میآید.

این سیستم موقعیتی را برای پرسش و پاسخ از راه دور فراهم و حس حضور در کلاس درس را نیز حفظ میکند. از جمله مباحث مورد بررسی در فیلم آموزش واقعیت مجازی و ساخت انیمیشن میتوان به مقدمهای بر واقعیت مجازی در محیط MATLAB و Simulink، شبیهسازی انتقال مکعب، شبیهسازی نوسان سیستم دو درجه و دیگر موارد اشاره کرد. در سری بازیهای Borderlands، ژانر شوتر اول شخص با سیستم غارت مداوم سری بازی Diablo ادغام شده است و نتیجه نهایی، عنوانی بسیار سرگرمکننده است. این شرکت بهنحوی رهبر تجهیزات سختافزاری واقعیت مجازی برای بازیهای ویدئویی به حساب میآید. از میان بازیهای ترسناک PSVR، نام Resident Evil 7 احتمالا زیاد به گوشتان خورده باشد، اما این تنها بازی زامبیمحور و ترسناک باکیفیت PSVR نیست. البته این موضوع تنها مربوط به ارائهکنندگان سخنرانی نیست حتی شنوندگان نیز تمرکز کافی نخواهند داشت. دانشجویان نیز وقتی با چنین شرایطی روبرو میشوند کم نمیگذارند و تا جایی که بتوانند تقلب میکنند. تنها چیزی که در این گزارش به آن تاکید میکنیم لزوم بهرهگیری صحیح از فناوریها، بهخصوص در شرایط بحرانی است. پژوهشگران برای انجام تحقیقات خود تنها از بیماران استفاده نکردند بلکه از افراد سالم نیز کمک گرفتند تا عملکرد واقعیت مجازی یا افزوده را ارزیابی کنند.

در سال 2016 نیز تکنولوژی واقعیت افزوده بکار رفته در بازی Pokemon Go جهان را تحت تاثیر قرار داد. واقعیت مجازی و واقعیت افزوده امکان تعامل را افزایش میدهد و به مردم دیدی بصری میدهد. نتیجه آزمایشهای مربوطه به ساخت نرمافزار اوپن ویسسیم (OpenVisSim) انجامید. اوپن ویسسیم به گونهای طراحی شده که از انواع مختلف بیماریهای چشمی حمایت میکند. با توجه به اینکه چین اولین کشوری بود که با ویروس همهگیر کرونا مواجه شد؛ سریعتر از دیگر کشورها به استفاده از تکنولوژیهای نو روی آورد. در کل نمرهدهی اساتید و شیوه برگزاری امتحان کمی سلیقهای شده بود. اساساً، نور و جلوههای صوتی یک فیلم سهبعدی باعث میشوند که بینایی و شنوایی انسان این باور را داشته باشد که همه چیز درست در مقابل او اتفاق میافتد، هر چند که در واقعیت فیزیکی چنین چیزی وجود ندارد. دانشآموزان در هر سنی محتوای ویدئویی را به خواندن متن ترجیح میدهند. آیا کنفرانسهای آنلاین به این سرعت شکست خوردهاند؟ انویدیا این کنفرانس را به صورت آنلاین برگزار میکند و شرکتها باید محصولات تازه خود را پس از اعلام در کنفرانس آنلاین برای کنفرانسهای حضوری آماده کنند.

بخون
VR - سیستم های واقعیت مجازی VR (virtual Reality) - دانش و فناوری مازستا

و واقعیت افزوده را نباید دست کم گرفت.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که کنفرانسهای آنلاین دارد نبود احساس حضور است. Ebay، فیسبوک، گوگل و سونی کمپانی هایی هستند که برروی تکنولوژی های VR کار میکنند. ساخت محتوا و تاریخچه این تکنولوژی را می توان به اولین نقاشی پانورامای تاریخ مرتبط دانست . هدست واقعیت مجازی آمی سِت (Amyset): مبتنی بر پلتفرم موبایل نیز توسط استودیو آمیتیس به بازار ایران ارائه گردیده است که علاوه بر قابلیت استفاده به صورت هدست با کمک نصب کش و قرار گرفتن روی سر، با استفاده از لایهای نرم در محل قرار گرفتن بینی و پیشانی به افزایش استفاده کاربری آن افزوده است. ». از این طریق، هزینه-فایده ترکیب واقعیت مجازی با بازی­ جدّی نیز بدست آمد. تاثیرات برنامههایی مثل واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را نباید دست کم گرفت. زمانیکه شما از فناوریهای واقعیت افزوده و مجازی استفاده میکنید دیگر نگران حواسپرتی نیستید چون حس حضور کامل در جلسهای برای ارائه خدمات یا محصولاتتان را دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *