واقعیت مجازی و واقعیت افزوده چیست؟

انواع شبیهسازهای رانندگی و پرواز به رانندگان و خلبانهای مبتدی امکان میدهد بدون هیچ ریسکی تمرین کنند. ارتش ایالات متحده آمریکا از شبیهسازهای واقعیت مجازی برای آموزش و تمرین سربازان قبل از بهکار گرفتن آنها، استفاده میکند. اگر چه این دستگاه صرفا برای کاربردهای متنوع واقعیت مجازی ساخته نشده بود ولی امکان یک دید همه جانبه از شرایط خطرناک را برای ارتش فراهم می نمود. به عنوان مثال، آن ها در بستر این شبیه سازی می توانند به طور فعال به مشتری گوش فرا دهند و نشانه های غیر کلامی خود در مورد همدلی با مشتری را تجزیه و تحلیل کنند. در این بازی، زمان تنها وقتی میگذرد که بازیکن در حال حرکت باشد و به این ترتیب، لحظاتی بسیار حماسی و شبیه به فیلمهای ماتریکس خلق میشود. این توصیه بویژه درمورد هدستهای مجهز به قابلیت room-scale نظیر اچتیسی وایو که به کاربر امکان حرکت در فضای کامل اتاق را میدهد، باید جدی گرفته شود. پتانسیل واقعیت مجازی برای وارد شدن و افزایش یا تضعیف بازار مربیگری و توسعه آموزش شخصی بسیار زیاد است.واقعیت مجازی به کاربر حس غوطه وری می دهد و همین ویژگی باعث می شود که پتانسیل زیادی برای استفاده در فناوری آموزش الکترونیکی داشته باشد. در واقعیت مجازی، از حسگرها و الگوریتمهای مشابه استفاده میشود، اما در این تکنولوژی بهجای استقرار دوربین واقعی در محیط فیزیکی، موقعیت چشم کاربر در محیط مجازی، مستقر میشود.

درآمدزایی و رشد خوبی برای توسعهدهندگان به حساب میآید.

این شیوه، یادگیری حرکتی بالقوه را در یک محیط ایمن بهینه میسازد. اهداف ثانویه ما بررسی اثرات VR بر فانکشن حرکتی گلوبال، فعالیتهای روزمره زندگی، کیفیت زندگی، فانکشن شناختی، پایبندی به ورزش و وقوع عوارض جانبی بود. این در حالی است که شرکتهایی مانند Superhot Team اعلام کردهاند که از نسخههای واقعیت مجازی بازیهایشان، درآمد بیشتری بهدست میآورند و این تاکیدی بر آن است که واقعیت مجازی فرصت درآمدزایی و رشد خوبی برای توسعهدهندگان به حساب میآید. علی رضا محمدی کرجی ران روز دوشنبه به رسانهها اعلام کرد: با اجرای این طرح مشاهده کلیه عوارض، تاسیسات و مستحدثات روبنایی در محدوده ۲هزارو۴۰ هکتاری که شامل بندر شهیدرجایی، اراضی پشتیبانی، بندر خلیج فارس و محوطه ۲۰۰ هکتاری میباشد پیادهسازی شده است. در صفحه هشدارهای ایمنی هدست واقعیت مجازی گوگل که با نام دِیدریم ویو (Daydream View) عرضه میشود به این توضیحات برمیخوریم: «محتواهای ترسناک، خشن و اضطرابآور میتواند موجب واکنشهای جسمی شامل افزایش ضربان قلب و فشار خون شود. طرح فروش اقساطی لوازم واقعیت مجازی شامل تهیه تمامی ملزومات برای راه اندازی یک کسب و کار نوین می­باشد. اکنون، VR در حوزه گردشگری برای مرحله «رویاپردازی» و پیش از سفر استفاده میشود. ضمنا استفاده از کنترلر باعث میشود حس کنید که واقعا دستهایتان درون یک جعبه گیر کردهاند و نمیتوانید آنها را به صورت آزادانه مثل جهان واقعی تکان دهید.

بخون
بازیهای واقعیت مجازی که باید پیش از مرگ تجربه کنید!

برای مثال ممکن است یک مرحله را به صورت کامل در اعماق اقیانوس سپری کنید و صدای آرامشبخش امواج به گوش میرسند و جانواران دریایی مانند ماهیها و والها در کنارتان شنا میکنند. استفاده از تجهیزات واقعیت مجازی در منازل نیز برای اقشار مختلف از جذابیت بالایی برخوردار است. این شغل بعلت نیاز به سرمایه اندک، بازگشت سریع سرمایه، به حداقل رسیدن زیان احتمالی و نیز به روز بودن شغل از محبوبیت بالایی خصوصا در بین جوانان برخوردار است. این کار لیستی از سختافزار سیستم شما ارایه میکند و وقتی فهمیدید چه چیزهایی نیاز به ارتقا دارند، (البته اگر نخواهید از اول کامپیوتر را سر هم کنید) بقیهی مسیر بسیار ساده است. این بازی نقش آفرینی بیش از ۱۰۰ ساعت گیمپلی درگیرکننده برایتان به ارمغان میآورد و میتوانید نقشهای وسیع با انبوهی از کوئست، رمز و راز و اژدهاهای شکستناپذیر را اکتشاف کنید. هواپیما به شکلی رویایی به پرواز در میآید و همزمان که مشغول جاخالی دادن از اجرام فضایی هستید، باید با موجی از هواپیماهای Tie Fighter دشمن مبارزه کنید.

گروه­ها با استفاده از آزمون تبحر حرکتی بروینینکس-اوزرتسکی ارزیابی شدند (پیشآزمون). اکثر مطالعات در نظر گرفته شده، بهبود فانکشن حرکتی را با استفاده از ابزارهای تجاری موجود با فیزیوتراپی مقایسه کرده بودند. با ظهور تکنولوژیهای جدید و متنوع سختافزاری و نرمافزاری، آیندهی واقعیت مجازی در حال پیشرفت و درعینحال مبهم است. سیر پیشرفت فناوری در سالهای اخیر، دنیای جدید و سرشار از شگفتی را پیش روی انسان قرار داده است که شاید هیچ یک از افرادی که یک قرن پیش زندگی میکردند، حدس نمیزدند که روزی بشر، استفاده از این تغییرات و فناوریهای نوظهور را (حداقل در آیندهای نزدیک)، تجربه نماید. این تکنولوژی جدید یکی از قدیمی­ترین و مهمترین پارادایم ­های ذهن بشر را می­ شکند و آن تماشای تصویر متحرک از دریچه ­ی یک پنجره است. به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مجوزهای لازم به منظور تهیه تصاویر سه بعدی اراضی بندر لنگه به عنوان دومین بندر کشور اخذ شده و تصویر برداری از آن بندر به پایان رسیده است. به گفته محمدی کرجی ران، مجوزهای لازم به منظور تهیه تصاویر سه بعدی اراضی بندر لنگه به عنوان دومین بندر کشور اخذ شده و تصویربرداری از آن بندر به پایان رسیده و ایجاد مدل اراضی این بندرگاه در روزهای آینده آغاز میشود.

بخون
ايتنا - همه چیز درباره واقعیت مجازی و کاربردهای آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *