مقاله فن آوری واقعیت مجازی یا انقلاب گرافیکی در IT

برخی رسانۀ اجتماعی را با صنعت تنباکو مقایسه کردهاند، اما من چنین قصدی ندارم. آنها وقتی دنبال چیزی جز توجه نباشند، به افرادی بیشعور۵ تبدیل میشوند، چون بیشعورترین آدمها بیشترین توجه را به خود جلب میکنند. بهطور خلاصه، رفتار شما به یک محصول تبدیل شده و مشتریان سازمانی و سیاسی صف کشیدهاند تا آن را بخرند. بخواهم بهطور خلاصه بگویم، در دنیای مجازی، افراد عادی در فضایی دور هم جمع میشوند که پاداش اصلی (یا شاید تنها پاداشِ) موجودْ توجه است. چند شرکت بامر کوچکتر نظیر توییتر هم تأثیرگذارند، هرچند آنها معمولاً در تقلا برای آن هستند. او از طریق شرکت خودش (VPL) و همراه با Tom Zimmerman مجموعه ای از لوازم “واقعیت مجازی” از جمله EyePhone را به نمایش گذاشت. این شرکت لوازم خانگی به مشتریان خود این امکان را میدهد که در صورت داشتن دستگاه واقعیت مجازی بتوانند محصولات این شرکت را به طور چند بعدی تماشا کنند. درگاه پرداخت الکترونیکی به واسطه کسب نماد اعتماد پرداخت الکترونیکی قابل استعلام بوده و خرید مطمئنی را برای مشتریان به ارمغان آورده است. مسئله فقط این نیست که کاربران اینترنت سرگرم محیطهایی میشوند که بدترین ویژگیها را در ما بیدار میکند، یا اینکه قدرت زیادی در دست معدود افرادی متمرکز شده که ابررایانههای ابری۱ را کنترل میکنند.

این شرکتها با عقد قرارداد با برندهای مختلف دست به اقدامی جالب زدهاند و با ساخت کلیپهای مخصوص و چند بعدی به صاحبان کسب و کار کمک میکنند تا محصولات خود را به فروش برسانند. وقتی تردیدی باقی نماند که سرب برای سلامتی مضر است، هیچکس نگفت که دیگر نباید خانهها را رنگآمیزی کنیم. مقایسۀ بهتر را میتوان با رنگی ساختمانی انجام داد که حاوی سرب است. در سیستمهای جدید برای ایجاد امکان اثر گزاری در فضای مجازی از دسته های مخصوصی برای کاربران استفاده میشود که بتوانند به نحوی حس داشتن دست در فضای مجازی را نیز تجربه کنند. با این مکانیسم، مغز ما سعی دارد یک مدل موثر و بسیار دقیق از محیط اطراف نه تنها در رابطه با فعالیت های ما، بلکه درک مفهوم اتفاقات و وقایع و همین طور احساسات به وجود آورد. برای درک موقعیتمان، چیزی که بتوان آن را علم موشکافانه نامید چندان در دسترسمان نیست، اما نتایج کافی در دست داریم که مشکل پیشِرویمان را شرح میدهند؛ فقط وقت زیادی برای حل آن نداریم. در لابراتوار Jet Propulsion ناسا محققان هدست Oculus Rift را با تجهیزات سنجش حرکت مربوط به Kinect 2 و Xbox One مرتبط کردهاند تا از این طریق بتوانند یک بازوی رباتیک را با حرکات دست اپراتور کنترل کنند.

بخون
بازیهای واقعیت مجازی که باید پیش از مرگ تجربه کنید!

فردی که در حال بهره گیری از تکنولوژی واقعیت مجازی است می تواند با چرخاندن سر خود محیط پیرامونی شبیه سازی شده را ببیند، در این محیط قدم بزند و با امکانات بصری ایجاد شده در آن تعامل داشته باشد.تاثیر اصلی در تکنولوژی واقعیت مجازی توسط نمایشگر کوچکی ایجاد می شود که در کلاه خود نصب شده و با فاصله بسیار کم با چشم کاربر قرار می گیرند و دارای سنسورهای حرکتی هستند (مثل گوشی موبایل) جایگزین این نمایشگرهای کوچک (گوشیهای موبایل) اتاقهای شبیه سازی با نمایشگرهای بسیار بزرگ هستند که حداقل سه وجه اتاق را به طور کامل پوشانده اند. به چشم میبینم که زمان در حال تمامشدن است و چاره این نیست که هیچ کاری نکنیم. شاید تا اینجای مطلب تصور میکردید که این روش تبلیغاتی به موفقیت چشمگیری رسیده و تمام شرکتها در تلاشند که این روش را برای تبلیغات خود استفاده کنند. آیا کاربری حاضر است تا برای خرید محصولات به این روش دست به خرید دستگاههای VR بزند؟ اختصاری که به دست میآید بامر۴ است. بدجنسی به چیزی مانند نفت خام برای شرکتهای رسانۀ اجتماعی و دیگر امپراطوریهای جهتدهندۀ رفتار تبدیل شد، شرکتهایی که فوراً افسار اینترنت را به دست گرفتند، چون اینترنت به بازخوردهای رفتاری منفی دامن میزد.

همین مسئله حواس کسانی را که باید سخنرانی کنند پرت میکند. با استفاده از این تکنیک مشتری میتواند تصاویر وسایل مورد نظر را در فضای خانه خود ببیند و آن را با مدل خانه خود ست کند؛ به گونهای که ترکیب رنگها و سبک مورد نظر خود را به راحتی انتخاب میکند. جارن لانییِر، گاردین – شاید در نگاه اول اینگونه به نظر نرسد، اما من فردی خوشبین هستم. آماری که در ابرهای کامپیوتری زندگی میکند. یک محیط کامپیوتری که از سناریوهای دنیای واقعی تقلید میکند و البته یک پلت فرم سرگرمکننده که میتواند برای کودکان مبتلا به فلج مغزی جذاب باشد. واقعیت مجازی قادر به انتقال مفهوم به کاربر است و بهعبارتدیگر مکان دیگری را برای ما خلق میکند. اما چگونه؟ با ما همراه باشید تا شما را با این ترفند خلاقانه بیشتر آشنا کنیم. این را هم نمیتوانم ثابت کنم که بدون بامر رذیلتی خاص در جامعه پیش نمیآمد. این پدیدۀ عجیب در نخستین روزهای شبکه همه را متعجب کرده بود و تا کنون هم تأثیری شگرف بر دنیایمان گذاشته است. این نرمافزار آنلاین بوده و کاربران میتوانند آن را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

بخون
واقعیت مجازی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *