دامنه کاربرد واقعیت مجازی در آموزش الکترونیکی

علاوه بر آن، مصرف کنندگان احساس جدایی از محیط واقعی داشته و به نحوی که دنیای مجازی متصل شوند که احساس نمایند VR دنیای واقعی است. به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هنگامی که یک فرد هدست واقعیت مجازی را بر روی سر خود نصب می کند، در جلوی چشمان خود محیطی را مشاهده می کند که این محیط براساس تغییر موقعیت بدنش تغییر می کند و ذهن انسان پس از مدتی می پذیرد که در یک محیط واقعی قرار گرفته است. شاید نه، اما اگر فیلمهای مارول را دیده باشید قطعا با خودتان فکر کردهاید که پرواز در آسمانها با لباس آیرون من باید حسابی جذاب باشد. از سوی دیگر ممکن است افرادی که اطلاعات بالایی در مورد محصول دارند اطلاعات را به یک شیوه پردازش ننمایند. با این حال صاحب نظران بر سه حوزه مهم در این خصوص انگشت میگذارند: واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و هوش افزوده. بنابراین، توانایی تطبیق پویای محیط مجازی با اولویتهای شخصی، دانش قبلی، مهارتها و تواناییها، اهداف یادگیری و زمینه شخصی یا اجتماعی که در آن یادگیری رخ میدهد، مهم میشود. واقعیت مجازی (VR)در حال کسب محبوبیت است و ارزش افزوده آن برای یادگیری در حال شناخته شدن است.

در واقعیت افزوده (AR) ارزش اولیه واقعیت موجود حفظ شده و اطلاعات حساس آن توسط تولیدات کامپیوتری پوشش داده میشوند. در تحلیل نتایج مربوط به عملکرد بازیکنان در «مدیریت زمان» نیز تفاوت معناداری بدست نیامد. شبیه سازی نیز با چالش مشابهی دست و پنجه نرم می کند، زیرا شبیه سازی مصرف کننده را به طور کامل به تجربه ی مجازی متصل نمی کند. گذشته از این، هر دوی این نمونه ها به بازاریابان فرصت آزمایش طرح محصولات جدید و ایجاد پیشنهادهای جدید با مصرف کنندگان، را فراهم می نماید. تحقیقات اخیر نشان میدهد که بازاریاب ها باید در هر مورد رویکرد متفاوتی بکار گیرند. VR تقریبا حدود نیم قرن وجود داشته است اما در زمینه تجارت چندان موفق نبوده است ولی اکنون در حال تغییر است. ولی رویای دنیای مجازی برای عموم مردم وجود داشته، رویایی ناتمام! به این ترتیب، رزیدنت اویل ۷ یکی از طولانیترین بازیهایی است که برای تکنولوژی واقعیت مجازی مییابید و باید حسابی شجاع باشید تا بتوانید آن را به پایان برسانید.

بخون
هشدار درباره عوارض «واقعیت مجازی

واقعیت مجازی یا Virtual Reality کاربر را در یک دنیای کاملا مجازی که به وسیله کامپیوتر خلق شده است ، فرو میبرد. با وجود همه ی تلاش هایی صورت پذیرفته در راستای توسعه واقعیت مجازی، هنوز یک اصطلاح فراگیر برای توصیف آن وجود نداشت. در نهایت یک نما از “گوگل ارث” از آن سوی دنیا به روی شما باز میشود. و در نهایت بازی ها می توانند یک شیوه ی تجربی- تعاملی برای بازاریاب ها باشند تا از طریق آن به ظرافت هرچه تمام تر اولویت های مصرف کننده را شکل دهند- برای مثال پیام های عدم نوشیدن الکل پیش از رانندگی در بازی های بکار برده شده است. مثلا سفارشی سازی و دید آواتار می تواند در ایجاد جریان موثر باشد. به علاوه، دنیای مجازی و برخی از بازی ها نیز اماکن برقراری ارتباط با دیگران را فراهم می سازد، که میتواند اثر مثبتی بر جریان داشته باشد. در AVE ها کیفیت اپلیکیشن- دید، پیکسل- برای ساخت جریان اهمیت دارد، اما به این دلیل که AVE ها به شدت افراد را غرق در دنیای مجازی می سازد، کسانی که تمایلی به تلاش متفکرانه ندارند، ممکن است با ایت تجربه ارتباط برقرار ننمایند. ، یا برای ایجاد ارتباط با برند، مانند ارتباط با مشاوران مجازی فروشگاه سکند لایف.

با توجه به اینکه سفرهای بینالمللی در حال حاضر تقریباً از فهرست خارج شدهاند، “فلوم” برای ما راهی جالب برای کاوش جهان فراهم کرده است. درگیر کردن فراگیران در جلسه آموزشی امر مهمی است که باید با دقت انجام شود. تخمین می زند که تا سال ۲۰۲۵ سرمایه گذاری روی VR، و در کنار آن واقعیت افزوده، به ۱٫۶ میلیارد دلار خواهد رسید. یک فناوری محاسبهگر همه جانبه است که مصرف کنندگان را در دنیای مجازی غرق می کند، پیش بینی شده که این فناوری تجربه ی خرید را به کلی دگرگون خواهد نمود. این واکنش شدید میتواند از نوع سرگیجه، تشنج یا پرش پلک و پرشهای عضلانی باشد که بر اثر تماشای تلویزیون، انجام بازیهای ویدئویی یا گاهی تجربه واقعیت مجازی بهوجود میآید. در این کارگاه، محمددانیال نقاط حساس و بحرانی مباحث فنی پروژه را به شما توضیح می دهد و تجربه ی ارزشمند خود را از یک پروژه در مقیاس جهانی در اختیارتان قرار میدهد. خدمات SW عبارت است پیادهسازی خدمات واقعیت افزودهAR و واقعیت مجازی VR در وب سایتهای اینترنتی به گونهای که تمامی کاربران از هر نقطهای در جهان بتواند به این خدمات دسترسی داشته باشد. بنابراین پرسش این نیست که آیا بازاریاب ها باید از VR استفاده کنند یا خیر، بلکه سوال اینجاست که آنها چگونه باید از VR استفاده کنند تا توان رقابت با جهان دائم التغییر و تکنولوژی محور را داشته باشند.

بخون
راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی ؛ بهترین هدستهای واقعیت مجازی کدامند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *